Allgemeine Informationen rund um die Kurse von Prof. Dr. M. Bader
- Dozent/in: Martin Bader
DB_BS_DBMCS.1 - Business Strategy und Digital Business Models / Case Studies. Group 1
The students will be able to …
- apply the instruments of strategic and operational management with a clear focus on customer advantage and competitive advantage
- develop certain topics of strategic management within a business framework
- apply business cases within certain topics of strategic management
- apply management tools
- Dozent/in: Martin Bader
- Dozent/in: Martin Bader
Interessierte am Wahlfach "Existenzgründung und Gründungscoaching":
- Voraussetzung für eine Teilnahme an FW_ExGr ist ein ernsthaftes, persönliches Interesse an einer späteren Unternehmensgründung (ist in der Kick-off-Veranstaltung zu begründen).
- Falls Sie bereits eine eigene Geschäftsidee haben, bietet dieser Kurs die Möglichkeit Ihre Idee strukturiert weiterzuentwickeln.
- Der Kurs wird an vier geblockten Veranstaltungstagen durchgeführt.
- Voraussetzung für eine Anrechnung als FW-Fach in UXD ist die Belegung/der Abschluss von beiden Modulen FW_5BUS (5€ Business Wettbewerb) + FW_ExGr (2+2 SWS) im Tandem
- Dozent/in: Martin Bader
Gründercoaching / Entrepreneurship-Coaching |
Modulnummer |
|
Bader, Martin |
||
Deutsch / Englisch |
||
Wahlfach außerhalb einer Studien- und Prüfungsordnung |
||
1 Semester Winter- und Sommersemester |
||
Gründercoaching / Entrepreneurship-Coaching |
||
SU – seminaristischer Unterricht / Coaching von Gründungsinteressierten oder -Teams anhand eines eigenen Gründungsvorhaben oder eines vom Dozenten vorgeschlagenen Gründungsthemengebiets zwecks Aufbau Gründungserfahrung |
||
|
||
Entweder ist bereits eine Geschäftsidee vorhanden oder die Studierenden interessieren sich für Themenvorschläge des Dozenten (siehe Hinweis). |
||
Dieses Modul ist für alle Master-Studiengänge der THI geöffnet, soweit im Modulhandbuch des jeweiligen Studiengangs angeboten. |
- Dozent/in: Martin Bader
The module part Technology-Commercialization
will follow the outline:Defining Technology Transfer
- Options of technology commercialization: The Technology Transfer Process (Starting a business or taking a license)
- Stakeholders in Technology Transfer: The start-up business, or the licensee
- Some considerations for technology commercialization for different industries
- IP Strategy: defining it, developing it, implementing it
- Derisking: Do I have a business and what about it?
- Derisking: Freedom to operate considerations
- Derisking: Funding considerations
- Adapting technology transfer models for SMEs
- Technology licensing: Basics, negotiation tactics, different forms of licensing
The module part Intellectual Property Management will follow the outline:
- Fundamentals of intellectual property rights
- Patent protection strategies
- Evaluating and valuing patents
- Successful practices in commercializing patents
- Organizing patent management
- Patent management by industry
- Patent management in new technology environments
- Generally useful information for startups when dealing with patents
- Dozent/in: Martin Bader
- Dozent/in: Madelein Kleyn
Weitere Kurse
- Dozent/in: Andrea Cornelius
- Mitdozierende/r: Martin Bader
Turnus: Sommersemester
Studiengang: Digital Business (B.A.)
Kurssprache: Englisch
- Dozent/in: Martin Bader
- Dozent/in: Florian Huber
- Dozent/in: Christian Locher
- Dozent/in: Alexander Schuhmacher
Course Overview Part I "Entrepreneurial Finance" starting on 26th March 2024
- Dozent/in: Martin Bader
- Dozent/in: Thiago Marques
- Dozent/in: Sarah Theinert
- Mitdozierende/r: Florian Huber
The goal of this course is to develop an understanding of prominent contemporary themes in entrepreneurship. This will provide a common ground for several other courses in the Entrepreneurship and Digital Business master’s program.
- Dozent/in: Florian Huber
- Mitdozierende/r: Martin Bader
This is the course room for all Entrepreneurship Project modules of the M.Sc. in Entrepreneurship and Digital Business. These experiential learning courses challenge students to explore and develop a variety of critical skills as well as domain knowledge relevant to entrepreneurship.
- Dozent/in: Martin Bader
- Dozent/in: Florian Huber
In this course, three main themes will be covered. First, we will explore the core concepts and practices of the Lean Startup methodology as the theoretical foundation for this course. Second, we will dive deeper into all aspects of how a Lean Analytics approach can be used to make better strategic decisions while building a new venture. Third, we will expand our toolkit by studying different pretotyping and prototyping strategies that allow us to design effective experiments.
- Dozent/in: Florian Huber
- Mitdozierende/r: Martin Bader